Ostatnio mieliśmy przyjemność uczestniczyć w interesującym wykładzie, który odbył się z inicjatywy mgr inż. arch. Łukasza Bajdy, a współorganizatorem było koło naukowe Immersja - Dostępna Rzeczywistość. Wydarzenie zostało zorganizowane we współpracy z firmą HEWI – niemieckiego producenta specjalizującego się w tworzeniu kompleksowych rozwiązań wyposażenia wnętrz, szczególnie z uwzględnieniem funkcjonalności, ergonomii i dostępności. Spotkanie stanowiło doskonałą okazję do zapoznania się z filozofią marki oraz z szeroką gamą jej produktów, w tym nowoczesnymi akcesoriami łazienkowymi, uchwytami, armaturą, systemami modułowymi oraz rozwiązaniami wspierającymi dostępność dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami.
Podczas wykładu przedstawicielka HEWI szczegółowo omówiła, w jaki sposób firma projektowane są produkty, by odpowiadały na zróżnicowane potrzeby użytkowników – nie tylko pod względem funkcjonalnym, ale także estetycznym. Podkreślono znaczenie projektowania uniwersalnego i roli, jaką odgrywa ono we współczesnej architekturze. Szczególną uwagę poświęcono tematyce dostępności i inkluzywności, która stanowi jeden z filarów działalności HEWI.
Prezentacja zawierała wiele inspirujących przykładów zrealizowanych projektów, w których zastosowano rozwiązania firmy – zarówno w budynkach użyteczności publicznej, jak i w przestrzeniach prywatnych. Były to między innymi nowoczesne szpitale, hotele, obiekty edukacyjne i mieszkalne. Pokazano, jak dobrze zaprojektowane detale mogą poprawić komfort i bezpieczeństwo użytkowników, jednocześnie wpisując się w wysokie standardy estetyczne.
Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem uczestników i z pewnością dostarczyło wielu cennych informacji oraz inspiracji do przyszłych projektów. Spotkanie dowiodło jak ważna w pracy projektanta jest świadomość potrzeb różnych użytkowników i odpowiedzialne podejście do kształtowania przestrzeni. Była to doskonała okazja do pogłębienia wiedzy i wymiany doświadczeń w zakresie odpowiedzialnego projektowania bez barier.
Wykład HEWI dla studentów kierunku Architektura
2025-10-27



